Denne sætning bekræfter mit ejerskab af webstedet og at dette websted overholder Vilkår og betingelser samt programpolitikkerne for Google AdSense. ca-pub-4088771536061210

torsdag, marts 11, 2010

Bum bum buuuuuuum.



Jeg er tilbage, og kan sige, at jeg bestod eksamen. yay mig.

Men, min vægt er desværre stadig stort set den samme. 131kg er den nede på nu, men til gengæld er min kropsform begyndt at ændre sig betydeligt. Stort set intet af mit tøj kan jeg passe mere, det nye bælte jeg købte kort før jul, med masser af huller at give af, er nu for stort. Jeg har stadig meget svært ved at sætte mig ind i, at jeg faktisk kan købe tøj billigt nu, at det er muligt for mig at finde bukser til under 700kr, som allsize jo koster. Ikke desto mindre går jeg stadig i det gamle tøj. Hvorfor? aner det ikke, det er jo ikke særligt slidt, fordi i mange år gik jeg slet ikke i jeans, jeg kunne ikke holde det ud. Nu går jeg ikke i andet.

Min form; er nu bedre end den nogensinde har været i mit liv, og min løbe træning er blevet mere intens. Jeg snakkede med mine forældre den anden dag, fordi det har åbenbart mere styr på min vægt historie end jeg selv har. Og jeg er faktisk nede i samme vægt nu, som den jeg havde da jeg gik ud af folkeskolen for 10år siden... wow.! Jo mit knæ gør stadig lidt ondt hist og her, men intet som bare for et par år siden. Det sjove er så, når jeg kikker på mig selv i spejlet syntes jeg ikke der er den store forskel, for mig, ligner jeg stadig den store tykke mand, jeg altid har været.

Om jeg har et slut mål, om der er en ende på dette. Det tror jeg sådan set ikke der er, jeg tror aldrig jeg igen, kommer til at æde junk food med god samvigtighed. Eller grov æde tre poser chips, efterfulgt af 4liter cola. Og det har jeg det sådan set fint nok med.

Et sjovt lille eksempel var her for en uges tid siden, kom min bror og så noget tv hos mig, han havde en pizza med, og jeg havde så min normale omgang aftensmad. Ind af døren kom vores fætter så, og han spurgte min bror om ikke det var ondt, at spise sådan noget god mad foran mig... Hvorpå jeg lod som om han snakkede til mig og sagde, at han ikke ville have det. Fordi jeg er faktisk ret træt af folk syntes det er synd for mig. Fordi jeg er glad for det. Jeg er glad for at jeg ikke længer spiser junk food 4-5 gange om ugen, men heller bruger 20min på at lave noget god solid mad.

Der er flere og flere der opsøger mig, for at få gode råd, fordi de også gerne vil tabe dem, som jeg har gjort. Men hvad råd kan jeg give dem. Der er ingen hemlig kode. og der er da slet ingen grund til at blive opereret ud af problemet. Man skal bare komme til et punkt, hvor lysten til noget usundt ikke er så stor som lysten til at lade være med det. Man skal indse nødvendigheden af det hele. Fordi først der, hjælper det noget. og man må endelig ikke tror det er noget man bare skal gøre i en periode.

Ingen kommentarer: